„Jak przygoda, to tylko w Warszawie, Jak Warszawa to w maju, gdy kwitną bzy.”

W dniach 16-17 maja 2022 r. uczniowie klasy 8b wraz z wychowawczynią uczestniczyli
w dwudniowej wycieczce do Warszawy. Towarzyszyły nam dwie uczennice klasy 8a oraz koleżanki i koledzy klasy 7 i 8 wraz z wychowawczyniami ze Szkoły Podstawowej w Żeleźnikowej Małej.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy wizytą w Centrum Nauki Kopernik. Kolejnym punktem pierwszego dnia była wizyta w Muzeum Powstania Warszawskiego. Dodatkową atrakcję stanowiła możliwość pobytu w najsłynniejszej galerii handlowej w Polsce –  „Złotych Tarasach”. Na zakończenie pierwszego dnia odwiedziliśmy Stadion PGE Narodowy. Chociaż nogi bolały po tak intensywnym dniu, to wszystkim dopisywały świetne humory. Po tym pełnym wrażeń dniu udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do Holiday Park Hotel, który także okazał się pięknym obiektem i miło spędziliśmy w nim czas.

Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie również był udany.  Dzień był słoneczny i ciepły, więc wraz z przewodnikiem udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Zachwycaliśmy się nie tylko piękną architekturą, ale także florą i fauną tego parku. Następnie zobaczyliśmy Belweder, Zamek Królewski, Stare Miasto, gdzie spotkaliśmy kataryniarza Jana. Potem przejechaliśmy pod Pomnik Nieznanego Żołnierza, a następnie na Cmentarz na Powązkach, gdzie spoczywają zasłużeni Polacy. Na koniec naszej warszawskiej przygody, podziwialiśmy panoramę miasta z 30-tego piętra tarasu widokowego Pałacu Kultury i Nauki.

Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc
i zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Dziękujemy wszystkim za wspólnie spędzony czas.