PODRÓŻ MAŁEGO KSIĘCIA – praca metodą projektu na lekcjach języka polskiego

Przekraczając granice tradycyjnej edukacji, w ubiegłym tygodniu klasa 7a, pod czujnym okiem nauczyciela, pracowała nad zobrazowaniem podróży, którą odbył bohater lektury obowiązkowej – Mały Książę. Inspirując się światem przedstawionym przez Antoine’a de Saint-Exupéry’ego, stworzyli nie tylko pracę pełną wyobraźni, ale także ożywili słowa autora poprzez ich artystyczną interpretację. Podczas tworzenia projektu zgłębiali treść lektury oraz przenieśli się do krainy filozoficznych rozważań Małego Księcia. Odkrywając literaturę poprzez sztukę, doskonalili interpretację utworu, wykazywali zdolności artystyczne i ćwiczyli umiejętność pracy w grupie. To, co osiągnęli, nie tylko świadczy o ich znajomości treści lektury, ale również ukazuje siłę projektowego podejścia do nauczania w naszej szkole. Dzięki takiemu nietradycyjnemu prowadzeniu lekcji, udowadniamy, że nauka może być pasjonującą podróżą przez świat literatury! Mamy nadzieję, że nasi ósmoklasiści skorzystają z takiej powtórki przed majowym egzaminem!