Pierwszoklasiści w krainie emocji – radość i szczęście z projektem ,,Czytam z klasą”

Klasy 1a i 1c zrealizowały pierwszy moduł pt: „Radość i szczęście” z międzynarodowego projektu edukacyjnego „Czytam z klasą lekturki spod chmurki” edycja VI – Świat pełen emocji.
Uczniowie klasy 1a opracowali lekturę „Afryka Kazika” Łukasza Wierzbickiego, natomiast klasa 1c omawiała lekturę „Rany Julek! O tym jak Julian Tuwim został poetą” Agnieszki Frączek. Poprzedzając zapoznanie z wybranymi lekturami, pierwszoklasiści obejrzeli film o chmurce Tosi, która zachęca wszystkich do czytania książek. Przygody z lekturą obydwie klasy rozpoczęły 29 września, na przypadający w ten dzień Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, w którym to rodzice czytali na głos historie bohaterów wybranych przez klasy lektur. Po zapoznaniu się z nimi obydwie klasy przystąpiły do pierwszych zadań. Uczniowie przygotowali klasowe chmurki, które towarzyszyć im będą przez wszystkie moduły projektu. Kolejnym krokiem było założenie lekturników, służących do gromadzenia i utrwalania wiedzy z poszczególnych lektur. Uczniowie pięknie je ozdobili, uzupełnili najważniejszymi informacjami, narysowali głównego bohatera oraz zilustrowali wybraną przez siebie ulubioną przygodę z książki. W dalszej kolejności dzieci wykonały zadania emocjonalne z projektu i tym samym klasa 1a zorganizowała w sali dzień radości, podczas którego wspólnie spędzali miło czas, dzielili się radosnymi historiami i przeżyciami. Natomiast klasa 1c zdecydowała się na stworzenie klasowego drzewka emocji, które uzupełniane będzie wraz z kolejnymi modułami. Liście, które zawisły na drzewku, obrazują sytuacje, w których dzieci czują się szczęśliwe, lub momenty z ich życia, które wywołują uśmiech i radość. Kolejnym zadaniem, które wykonała klasa 1a, było skonstruowanie trójwymiarowego modelu wybranej sceny z lektury „Afryka Kazika”. Z kolei klasa 1c stworzyła grę planszową na podstawie lektury „Rany Julek! O tym jak Julian Tuwim został poetą”. Ostatnim zadaniem, które klasa 1c zrealizowała, było stworzenie kapsuły czasu z przedmiotami związanymi z lekturą. Kapsułę uczniowie schowali w zamiarze powrócenia do niej w następnym roku szkolnym, przypominając sobie te niesamowite historie bohatera. Przygody z Kazikiem i Julkiem pozostaną dzieciom w sercu na długo!