INNOWACJA „ZAKODOWANY ŚWIAT UCZNIA” W KLASIE 2 C

🔵🕵️🔴Klasa 2c rozpoczęła innowację „Zakodowany Świat Ucznia”, która inspirowana jest udziałem w Międzynarodowym Programie „Kodowanie na dywanie” oraz metodologią STEAM. Taka forma edukacji pozwala harmonijnie rozwijać zarówno kompetencje cyfrowe, jak i społeczne czy emocjonalne. Dzięki temu uczeń z biernego odbiorcy treści edukacyjnych staje się eksperymentatorem, badaczem i konstruktorem własnych rozwiązań. Dzieci z natury są ciekawe świata, otwarte na eksperymentowanie i gotowe do twórczego działania. Głównym narzędziem, na którym pracują uczniowie to mata do kodowania. Drugoklasiści wykorzystują ją między innymi do ćwiczeń z zakresu orientacji przestrzennej, dostrzegania cykliczności występującej w przyrodzie, doskonalenia umiejętności dodawania i odejmowania, poznawania właściwości figur geometrycznych, rozwijania zmysłu artystycznego, tworzenia barwnych pikselowych obrazów, a także zajęć nakierowanych na lepsze poznanie siebie i innych dzieci. Uzupełnieniem zajęć z matą są aktywności konstrukcyjne z wykorzystaniem różnych klocków, kubeczków, programów interaktywnych oraz długopisów 3D. Zabawy z wykorzystaniem druku 3D będą pretekstem do kształtowania właściwych postaw w cyfrowym świecie, dbania o cyfrowy dobrostan, ze szczególnym uwzględnieniem cyfrowego bezpieczeństwa. Zastosowanie aktywnych metod, technik i różnych form pracy zapewni uczniom konstruowanie wiedzy, wprowadzenie w świat logicznego, strategicznego myślenia i podstaw programowania.