Kampania społeczna Instytutu Książki „Mała książka – wielki człowiek”
Kampania społeczna Instytutu Książki „Mała książka – wielki człowiek” realizowana od 2017 roku zachęca do wspólnego, rodzinnego czytania już od pierwszych miesięcy życia dziecka i pokazuje niezwykle ważną rolę książek w życiu najmłodszych. Klasy 1A, 1B, 1C biorą udział w trzecim etapie kampanii, który jest przygotowany dla dzieci rozpoczynających edukację w szkole podstawowej i stawiających swoje pierwsze kroki w nauce czytania. Uczniowie klas pierwszych otrzymali specjalnie przygotowane dla nich wyprawki czytelnicze: książkę Justyny Bednarek „Wnuczka Antykwariusza” oraz broszurę dla rodziców, pod bardzo wymownym tytułem „Kochasz? Czytaj razem z dzieckiem. Przewodnik dla rodziców pierwszoklasisty”.
Książka oraz broszura, którą otrzymali pierwszoklasiści ma pomóc w zrozumieniu siły książki i podpowiada jak ją wyzwolić. To szczególna „instrukcja” na dobry start, aby rozkochać dziecko w czytaniu. Drodzy uczniowie wraz z rodzicami odkrywajcie , szukajcie dalej, eksperymentujcie, bawcie się!
Kampania społeczna „Mała książka – wielki człowiek” obecna jest w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Jest także częścią międzynarodowej sieci EURead oraz Global Network for Early Years Bookgifting.